Nieuwsbrief December 2020

De Thuiszorgplanner blijft in ontwikkeling

Ondanks de onvermijdelijke lockdown blijft de Thuiszorgplanner uiteraard onbeperkt geopend. De ontwikkelingen binnen de Thuiszorgplanner staan dan ook nooit stil.

Rapporteren: Formulieren en SOAP

Vanaf heden is het mogelijk om formulieren als rapportage bij een afspraak aan te kunnen maken via de app/zorgverleners inlog. Het gekozen formulier is dan gekoppeld aan de afspraak en is te controleren in het “Zorgverleners”-> “Controles” scherm.

Deze functionaliteit is te activeren via “Instellingen” en het tabblad “Zorgverlener portaal”. Er kan voor zowel de WMO afspraken, als de ZVW afspraken, gekozen worden welk formulier er aangemaakt kan worden als rapportage. LET OP! De formulieren dienen wel actieve formulieren te zijn.

In dezelfde instellingen kan er gekozen worden om rapportages via de app via de SOAP methode te laten verlopen. De rapportages zijn dan opgebouwd aan de hand van de volgende vier vragen: “Hoe gaat het met de cliënt volgens de cliënt zelf?”(Subjectief), “Hoe gaat het met de cliënt volgens jou?”(Objectief), “Wat denk je dat er aan de hand is?” (Analyse) en “Wat heb je gedaan, wat ga je doen?”(Plan).

Rapporteren: NANDA, NIC en NOC interventies

Ook voor de NANDA, NIC en NOC is er wat veranderd op het gebied van rapportages. Zo is het nu mogelijk om rapportages aan te maken die gekoppeld zijn aan de interventies van de geldende NANDA, NIC en NOC indicatiestelling.

Deze optie is te activeren via “Instellingen” en het tabblad “Zorgverlener portaal” of het tabblad “Zorgdossiers”. Bij het aanmaken van een rapportage is er (indien van toepassing) de mogelijkheid om één of meerdere interventies te kiezen, die betrekking hebben op de rapportage. 

Tevens is de NANDA, NIC en NOC module uitgebreid met een extra overzicht, zodat er per diagnose/indicatiestelling te zien is welke bijbehorende rapportages er aanwezig zijn. 

Updates iStandaarden

Vanaf 2021 zullen de nieuwe versies van de iStandaarden door de diverse ketenpartijen in gebruik worden genomen. De Thuiszorgplanner zal tegen die tijd over de mogelijkheden beschikken om de correcte bestanden in te kunnen lezen. Voor de overgang naar de nieuwe versies van de iStandaarden zijn de volgende data van toepassing:

 

Voor iWMO & iJW:

  • Tussen 21-12-2020 vanaf 23:00 tot en met 04-01-2021 om 13:00 zullen er geen declaraties en facturen meer ingediend kunnen worden.
  • Vanaf 04-01-2020 om 13:00 kunnen vanuit de Thuiszorgplanner iWMO 3.0 en iJW 3.0 berichten ingelezen en aangemaakt worden.

Voor iWLZ:

  • Het berichtenverkeer voor de iWLZ zal vanaf 30-12-2020 stil worden gezet. Vanaf 04-01-2021 zal het berichtenverkeer weer mogelijk zijn en kunnen er vanuit de Thuiszorgplanner iWLZ 2.4 berichten ingelezen en aangemaakt worden.

    Ontwikkelingen nieuwe Thuiszorgplanner app

    De afgelopen maanden is er een enorme progressie gemaakt in de ontwikkeling van de nieuwe Thuiszorgplanner app. Naar verwachting zullen we dan ook begin 2021 kunnen starten met de test fase, waarna de nieuwe app uiteraard voor alle zorgverleners beschikbaar zal worden. 

    Openingstijden Feestdagen

    Ondanks deze gekke tijden, staan de feestdagen alweer voor de deur. Wij willen jullie allemaal dan ook fijne feestdagen een een voorspoedig 2021 wensen. 

    In verband met de feestdagen zullen wij op vrijdag 25 december en vrijdag 1 januari gesloten zijn. 

    Mocht er tijdens de feestdagen een grote storing plaats vinden, waardoor de Thuiszorgplanner voor jullie gehele organisatie onbereikbaar is. Dan zijn wij 24/7 bereikbaar via storing@thuiszorgplanner.nl.